کد خبر : 3             زمان انتشار : 1400-01-30      ساعت 22:52          تعداد بازدید : 276
همه چیز درباره اینتوبه شدن
اینتوبه شدن ، یک روش استاندارد شامل عبور لوله به مجاری هوایی انسان است . پزشکان اغلب قبل از عمل جراحی یا در مواقع اضطراری برای دادن دارو یا کمک به فرد در تنفس این اقدام را انجام می دهند . اکثر افراد پس از لوله گذاری بدون عوارض طولانی مدت بهبود می ‌یابند . با این حال ، مانند هر روش درمانی ، این اقدام نیز خطراتی دارد .
لوله ‌گذاری داخل نای یا اینتوبه کردن به معنای قرار دادن یک لوله قابل انعطاف در داخل نای است . اینکار هنگامی صورت می ‌گیرد که فرد نیاز به تنفس مکانیکی یا جلوگیری از آسپیراسیون دارد .

اینکار توسط پزشک معالج دستور داده می ‌شود . این یک روش معمول است که در اتاق عمل و اتاق ‌های اورژانس در سراسر جهان انجام می ‌شود . چندین نوع مختلف لوله گذاری وجود دارد . پزشکان آن ‌ها را بر اساس محل لوله و آنچه در تلاش برای دستیابی است طبقه بندی می‌ کنند .
برخی از انواع متداول اینتوبه شامل موارد زیر است :
لوله گذاری نازوگاستریک که شامل عبور لوله از طریق بینی و معده برای خارج کردن هوا یا تغذیه یا تهیه دارو برای فرد است .
لوله گذاری درون تراشه ، در جایی که لوله از طریق بینی یا دهان به داخل نای منتقل می ‌شود برای کمک به تنفس فرد در هنگام بیهوشی یا به دلیل وجود راه هوایی پریشانی .
لوله گذاری فیبر نوری ، که در آن پزشک لوله را داخل گلو قرار می ‌دهد تا گلو را معاینه کند یا از لوله گذاری داخل تراشه کمک کند وقتی فرد نتواند سر خود را افزایش یا خم کند .
اهداف اصلی اینتوبه عبارتند از :
باز کردن راه هوایی برای دادن اکسیژن ، بیهوشی یا دارو
از بین بردن انسداد
در صورت ریزش ریه‌ها ، نارسایی قلبی یا تروما به فرد کمک می‌ کند تا نفس بکشد
به پزشکان اجازه می‌ دهد راه‌ های هوایی را ببینند
کمک می ‌کند تا شخص از تنفس مایعات جلوگیری کند

بسیاری از افراد بلافاصله پس از لوله ‌گذاری دچار گلودرد و مشکل در بلع خواهند شد ، اما بهبودی معمولاً سریع انجام می‌ شود و بسته به زمان مصرف شده در لوله گذاری چند ساعت تا چند روز طول می ‌کشد . اما ، اگر فردی پس از عمل ، هر یک از علائم زیر را تجربه کند ، باید سریعاً به پزشک خود اطلاع دهد ، زیرا این امر می ‌تواند نشانه مشکلات جدی‌ تر باشد :
گلو درد شدید
در تنفس مشکل دارد
درد در سینه
مشکل در صحبت یا بلعیدن
تنگی نفس
درد در گردن
تورم صورت
از کدام شهر هستید و نظر شما در مورد این خبر چیست ؟ اگر اطلاعات تکمیلی دارید با دیگران در میان بگذارید
سعید-کوهدشت ( 1398-01-29 13:26 )
من وقتی متن رو خوندم به نظرم طرح خوبی هستش درسته زمان بر هست برای جا انداختنش ولی ارزش این رو داره که بانک ها با استفاده از این طرح این بحران رو از کشور دور کنند


.
بایگانی ها

تیتر 1

تیتر 2

تیتر 3

تیتر 4
شبکه های اجتماعی

تیتر 1

تیتر 2

تیتر 3

تیتر 4